Koselig om du vil følge meg.

torsdag 31. desember 2009

Godt Nytt år og en liten oppfodring


Tidlig morgen  og året siste dag.
Hadde en koselig bursdag  i går , men fikk ikke tatt noen bilder da jeg var tom for batterier.
Jeg fikk en del penger i presang så nå står valget mellom en liten pc eller et macro objektiv.
Jeg heller vel mest til det siste  dersom jeg finner et som ikke er for dyrt.




Så vil jeg takke dere alle for året som nå er gått .
Dere har beriket meg med koselige  kommentarer og god støtte når sykdommen slår meg ut..
Det har vært en god hjelp i hverdagen.
Spesielt når jeg slåss mot et system  som ikke fungerer . Jeg venter fremdeles på ergoterapeuten .
Det har jeg gjort siden september. Jeg håper ting løser seg på ny året  så det blir litt andre bilder enn fugler og blomster.



Tidlig morgen 

Jeg begynte å blogge i april og nå nærmer jeg meg 15000 besøkende. Helt utrolig..
Det kommer nok en ny gavetrekning  i januar.


Helt til sist har jeg en liten oppfordring til dere .
Vi har nå i julen mange av oss snakket om de som ikke er så heldig stilt som oss. Og om vår lyst til å hjelpe.
Nå er  det kaldt og ikke særlig greit for de som lever sitt liv på gaten.
Her er min tanke . Mange av dere er flinke med strikkepinner .
Hva om du i vesken din hadde et par gode varme sokker  eller votter innpakket med en liten hilsen.
Er du ute å går og treffer en av de som trenger litt omtanke så  ta deg tid til et par ord og en varmende liten gave. Det er nå salg over alt og for oss som ikke strikker så mye  så for man både lue og sjal for under femtilappen..
Dette var min tanke en tidlig morgen.. Dette er noe jeg vil gjøre
Og jeg har oppfordret barn og barnebarn til det samme.
Så til sist et riktig godt Nyttår til dere alle.


35 kommentarer:

Bossa sa...

Godt Nytt År til deg også. Fin oppfordring du har, men her ute på landsbygda er det ingen som man kan gi noe til på den måten. Det er ingen uteliggere her. Men jeg gir alltid en slant til Frelsesarmeen, når de står med sin bøsse på butikken. Det er en person som er synlig i gatebildet, som kan se ut som en uteligger, men han går på kafe for å spise. Muligens han hadde blitt meget fornærmet om jeg hadde gitt ham et par sokker?????? Vet ikke. Senest om tirsdagen som var, hørte jeg om et ektepar som kjøper og spiser kattemat. Ikke fordi de er fattige, men gjerrige. De har masse penger "på bok". Helt sikkert andre forhold i de store byene.
Kjempestor nyttårsklem fra meg til deg.

Ruth Bernssen Bø sa...

Det er få eller ingen uteliggjarar her eg bur, så det får heller bli ein skjerv til Frelsesarmeen, eller til selgjarane av bladet Asfalt (som det heiter her =Oslo i Oslo).

Eg vil ynskja deg eit godt nytt år.

Anne Britt sa...

Jeg ønsker deg et riktig godt nytt år - og at alt vil løse seg når det gjelder din helse. Oppfordringen din er fin. Om vi ikke gjør det slik du foreslår, kan vi finne en annen måte. Og la takknemligheten over "lys og varme" resultere i noe, slik du mener. "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv", sa dikteren. Om vi starter der ved ingangen til 2010, er det i alle fall en begynnelse. Takk for alle de fine bildene og tankene du gir oss. Stor nyttårsklem fra meg.

Britaiskogen sa...

Utfordringen din er flott! Vi bør på en eller annen måte gi litt varme og omtanke til de som har tøffe dager nå på den hardeste vinteren. Så vil jeg vil ønske deg et riktig godt nytt bloggeår.

Refleksjon på livsvegen sa...

Takk for din flotte omtanke for dei som har det vanskeleg!
Eit riktig godt nytt år til deg og dine!
Ps: Det er koseleg med alle dei flotte bileta dine av blomster og fuglar ;-)

Magdalena sa...

kjære deg...
takk for hyggelig hilsen!(alltid det fra deg..!)
så nyyydelige bilder du har her,- og gratulerer med dagen du hadde!!

ikke alltid å lett dette livet,- særlig ikke når det er mye motgang...
ønsker deg alt godt , og god helse inn i det nye året...
go`klem, og RIKIG GODT NYTT ÅR!!

Havfruen sa...

Ønsker deg et riktig godt nytt år, håper det ikke er for mye rakettbråk til hun med 4 bein:)
Klem fra meg

Tussi sa...

Det var ei fin oppfordring, og jeg hadde nok gjort noe hvis det hadde vært aktuelt. Men som noen av de andre over her, bor jeg på bygda, så det er nok uaktuelt her.
Ønsker deg et riktig GODT NYTT ÅR!

Randi sa...

Takk for trivelig hilsen på bloggen min.
Synes virkelig om oppfordringa di, skal se hva jeg får til..
Ha et riktig trivelig nytt år!

Mira sa...

Flott oppfordring Laila Karin.
Takker for mange fine innlegg, og kommentarer + "trøst".

ønsker deg ett riktigt GODT NYTT ÅR!

Klem fra Mira.

Heidi sa...

Flott tanke og oppfordring. Tidligere i høst sendte jeg to sendinger med strikkete ting til rusmisbrukere i Bergen og på Gjøvik. Godt å tenke på at det varmer nå i kulda. Det er også en mulighet å gi slike ting til de som i neste omgang deler ut til de som trenger det.

Gratulerer med dagen på etterskudd! Ønsker deg en fin nyttårsfeiring, og alt godt i det nye året. Håper du får den hjelpen du trenger i forhold til helsa.

Grethe sa...

Kjære følger og bloggvenn!
Jeg synes det er veldig hyggelig at du vil følge bloggen min. Jeg takker for hyggelige kommentarer og ønkser deg et riktig Godt Nytt År.
Ønkser deg også en trivelig nyttårskveld.
Klem fra Grethe

... sa...

Ønsker deg en fin nyttårskveld, og alt godt i 2010 :)
Nyttårsklem fra Hilde

Anonym sa...

Hei.En veldig fin oppfådring.Så går det jo an å pytte noen penger nede i grytene til frelsesarmeen som vi oftes går forbi nesten vær dag de som bor i en by.ØNSKER DEG OG DINE ETT RIKTIG GODT NYTT ÅR.Masse klemmer fra Bodil..

Ruths datter sa...

Jeg er bare innom for å ønske deg en fin kveld og et godt nytt år. Takk for dine koselige kommentarer i året som har gått.
Klem

ingvild sa...

Inne for å ønske deg et godt nytt år
Myrsnipa

Mia sa...

Sniker mig in medans kalkun blir färdig och önskar dig ett riktig gott nytt år :)

Stubbetufsa sa...

Kjære Laila-Karin!
Det var en fin ide du kom med!
Man kan alltid ha noe med seg i veska som kan komme godt med for en som trenger det!

Jeg vil ønske deg et riktig godt nytt år med gode opplevelser og utfordringer!
Klem!

Troen og Haapet sa...

For en flott tanke!Håper mange tar utfordringen din!
Her på landet bor "alle" i et husvære, så akkurat denne gangen blir utfordringen vanskelig for meg å ta..men jeg gir der jeg kan og er faktisk stolt av å gi klær til innsamling til de trengende i østblokklandene.
Frelsesarmeen er en organisasjon jeg støtter med hele mitt hjerte og litt til..makan til gode mennesker!!
Vil takke deg for alle vakre bilder du har vist oss i året som har gått og jeg ønsker inderlig at 2010 blir et bra år for deg og dine!
Klem

Birgitta sa...

GOTT NYTT ÅR önskar jag dej.
Kramis Birgitta

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Hei
Nå var det jammen lenge siden jeg har vært innom deg. Skjønner ikke helt hvorfor. Hvis det var du som hadde bursdag onsdag, så får du et forsinket gratulerer fra meg. Snuppa her i huset fylte også år da :)

Ser du tenker litt på makrolinse. Et lite tips: pass på at du får en med god lysstyrke, selv om det kanskje kan koste litt mere. det har du igjen for med bedre bilder.

Godt nytt år!

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei, Laila Karin
Tusen takk for koselig hilsen, den gjengjelder jeg med glede. Ønsker deg et Godt Nyttår. Flott utfordring du kom med - tenk på hvor mange glade ansikter en kan se ved en slik handling.

Jeg må også få lov til å gratulere deg med overstått - tror også jeg ville valgt makrolinse. Ha en fin 1. nyttårsdag - klem fra Jannicke

Lissie sa...

Godt Nytt År ønsker jeg deg og! For en flott tanke! Takk for tipset! :)

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Fine vinterbilder.
- G-O-D-T-N-Y-T-T-Å-R-

Eirin Bjørnstad sa...

Det er jo en fantastisk tanke! Så snill du er, det skal jeg jammen meg gjøre. ;-) Godt nytt år til deg. Beste hilsen, Eirin

Torill sa...

Gode tanker på morgonkvisten som er verdt å dela ! Me kan nok alle finna ein måte å bidra på , enten det er sokker eller ein slant til Frelsesarmeen eller andre hjelpere. Ynskjer deg eit godt nytt år. Håper du får god hjelp dette året. Synd det er sånn venting på hjelp.....

Elsa sa...

Du har så mange fine bilder i bloggen din.
Ønsker meg en macrolinse til kameraet mitt jeg også, men først må jeg kanskje lære meg å bruke det skikkelig.
Ønsker deg et riktig godt nytt år:)

Seascape sa...

Hei på deg :-)
Jeg er inn om for å ønske deg et riktig GODT NYTTÅR. Jeg gleder meg til å følge deg i året som kommer.
Klem fra Rigmor~~Seascape~~

Evelyn sa...

Hei :)

Godt nytt år !!

ei fin oppfordring du kjem med.. ingen uteliggere her jeg bor.. men jeg prøve å støtte frelsesarmen titt og ofte.

Gratulerer med overstått dag.. håper du blir enig med deg selv på hva du ska kjøp deg.

Ha en fin søndag videre:)

Klem

irina sa...

Heisann kjære mamsen-


jeg beklager at jeg ikke har vært flink til å være her. men jeg har bare måtte hatt meg en pause.....ikke vært innom noen.
Skulle sende deg en gave men så gikk tiden. kan du ikke sende meg adressen din ??

Jeg håper at du vil få ett bra år i år, helsemessig først og fremst men også på alle andre omeråder i livet.
Jeg tenker på deg og bryr meg,
Og gratulerer så mye !!

Klem

Marie sa...

Det er mange måtar å hjelpe på. Her er det ikkje uteliggerar, men eg sender ein sum av og til på giro som går til dei som ikkje har det så godt som oss.

Eg er så glad for at eg har blitt kjent med deg Laila :) Takk for laget i året som er nettopp ebba ut, håpar på god kontakt vidare også :)

Godt nytt år! Ønskjer deg god helse!

PS, fuglar og blomar er flotte motiv det :)))

Anne (Moseplassen) sa...

Jeg har hørt flere si at her i Oslo så er det ikke de varme klærne det står på, det får de hos frelsesarmeen. Men hva veit vel jeg om det stemmer, og tanken din er virkelig go som gull.

Godt nytt år ønskes deg, håper 2010 blir et år med superduper helse for oss begge. Men jeg håper bedre helse ikke betyr færre blomster og fugler på bloggen, de er nå så koselige å se :D

cille sa...

Godt nytt år til deg! Og en fin oppfordring du kommer med. Skal se hva jeg kan gjøre med det. Gratulerer så mye med dagen på etterskudd, håper du hadde en flott feiring!

Torilpia sa...

Ønsker deg et supert godt nytt år - håper du får orden på helsa og det du trenger av hjelp i så måte. Det unner jeg deg av hele mitt hjerte. Du viser omtanke for andre og deler av det du har. En glede å ha blitt blogge-kjent med deg :o)

Det er en fin måte å vise omsorg for andre på - å gi dem noe som trengs i denne kalde årstida. Flott oppfordring! Om man ikke kan vise det ved å gi dem gaver i form av strikkede vanter e.l. så er de også veldig glade for at noen tar seg tid til å lytte til dem.

Gratulerer med dagen som var - stooor klem fra meg :o)

Anonym sa...

You could easily be making money online in the hush-hush world of [URL=http://www.www.blackhatmoneymaker.com]blackhat guide[/URL], Don’t feel silly if you don't know what blackhat is. Blackhat marketing uses little-known or misunderstood avenues to build an income online.