Koselig om du vil følge meg.

tirsdag 1. september 2009

En tankevekkende rundtur.

I og med at formen ikke har vært helt god og skrivelysten liten Så har jeg vandret rundt fra blogg til blogg. Jeg har lest om mennesker så utrolig sterk som har klart å takle vanskelige alvorlige sykdommer,som kreft, ensomhet , angst , det meste av hva livet faktisk er for noen . Personer som deler sin erfaring og sine tanker rundt sitt liv . Men det som fasinerer meg mest med disse personen som tør å by på litt av seg selv, som tør å si at livet kan være tungt og vanskelig til tider. Det er at i det hele har de en ukuelig livsvilje og glede over livet og hva det byr på av små undere. Det er flott og modig at noen deler slike tanker og opplevelser med oss. Det gir meg noe at folk tør vise personen bak bloggen . Vi har alle vår måte å blogge på , noen ganger kan det virke som vi er havnet i en verden hvor det meste er perfekt. Slik er det jo ikke for noen av oss, og etter min rundtur ser jeg at det er mange av oss som sliter med en eller annen form for kronisk sykdom og som bruker blogging som terapi . Jeg må innrømme at jeg gjør det. Det har vært litt tanker rundt dette med hvor åpen en skal være på bloggen . Det jeg ser og selv har opplevd er at det er en enorm støtte i blogglandia når man trenger det.Man for mangfold igjen med å vise litt av den virkeligheten man har. Dette er et innlegg med takk til noen fantastiske bloggere som deler sitt liv med oss. Jeg beundrer dere. Her finner du en av dem. Jeg avslutter med denne løvetannen eller er det hestehov? Et tegn på styrke og vilje Ha en fin dag der ute

6 kommentarer:

Monicas sa...

heisann...ja..mange er veldig åpne, å jeg har vel også skrevet om ting jeg tenker og føler på..trives godt inne her hos deg...ha en vakker dag du også

Bestemor Drillo sa...

Hei Laila ! Flott innlegg ! Når det blir sykdom reagerer menneskene så forskjellig, men en ting har vi alle til felles i slike situasjoner: Vi blir sårbare ! Takk for omtanken, ikke så mye nytt i går,men nye undersøkelser om en uke og siden operasjon så fort det lar seg gjøre.
Håper du ikke sliter for mye med pusten. Ha en god dag videre.

Renate sa...

For et fint innlegg! Det er så lett å tro at alt er så perfekt når man besøker disse bloggene. Jeg er nok en av de som ikke deler så mye av meg selv på bloggen min, men mer viser ting som gir meg glede. Alikevell er det så godt å lese at andre tør å gi mer av seg selv, og at de får støtte og oppmuntring av andre her inne på "bloglandia".
Det gir håp om et varmere og mer forståelsesfullt samfunn.
Ønsker deg en riktg fin kveld.

Black Feathers sa...

Ja "blogglandia" rommer mye. Gleder, sorger,interiør, mennesker, vennskap og alt det andre hærlige som finns her. Selv om mange blogger "upersonlig" og der må jeg nok inkludere meg selv, men plutselig... Ja så er det noe som bare MÅ ut. Terapi, ja det er bloggen for meg, stor glede også ;) Jeg synes det var veldig koselig at du fant veien inn til meg, så jeg kommer nok til å titte innom hos deg;)

Ha en fin kveld og ta vare på deg selv ;)

Alettesiriane sa...

Eg har sagt det før og sier det igjen.Dine tanker og bilder gir med energi !

~ Camilla ~ sa...

Ja, blogglandia er for alle. Selv ønsker jeg bare å vise bilder av det jeg ser rundt meg og ting jeg synes er fint. Det kan fort virke overfladisk. Ting er jo bare overfladiske.. men å se på detaljer og legge merke til det som er pent i det hverdagslige kan gi stor glede.

Jeg synes det er utrolig sterkt å lese om de som har det vondt og forteller om kreft, sorg eller andre lidelser. Du får ha det bra - og den blomsten kalles forresten sveve.