Koselig om du vil følge meg.

lørdag 9. mai 2009

Alle er forskjellig

Dette er litt til deg Jorid . Det var en komentar fra henne som satt tankene i gang.Det er vel ofte slik at vi tror at vi er alene om å tro vi ha rare tanker, I min verden er ikke slike tanker rare. For meg er det deilig å finne trøst i et dikt eller noen andre tanker. Jeg tror de fleste av oss har det slik , men vi viser det ikke. vi er muligens redd for å bli oppfattet som litt sær.Vi er vel alle litt for opptatt av passe inn, på sett og vis uniformerer vi oss på en eller annen måte.Det er så deilig å gi slipp å vise hvem man er. Jeg tror de fleste av oss finner glede , latter og trøst i det skrevne ord.Tenker ofte på noen strofer fra en barnesang.(alle er forskjellig men det er utenpå!) Så Jorid du er nok som du selv sier helt normal.Er det ikke flott at det finnes noen som bruker ordet riktig og som deler de klokeste og vakreste tanker med oss.

4 kommentarer:

sammen på veien sa...

Så sant så sant det du sier.
Ønsker deg en flott helg selv om været ikke er det beste!!

klem fra meg

irina sa...

Heisann. Du ha så sant.
Så masse fint du har funnet.
Bra jeg ikke bor der :) Ellers har vi kranglet om gobitene !!''
Ha en fin helg min kjære venn !!

Jorids BestemorBlogg. sa...

Tusen takk for tanken Laila og for gode ord i innlegg på bloggen min.
Du verden så mye fint som du finner i kontaineren, merkelig også hvor mye folk kaster vi lever tydeligvis i overflod.
Stakkars moder jord sier nå jeg bare da!!
Ha ei god helg!!Klem fra meg!!

GundaM sa...

Tankevekkende innlegg, og ja alle er vi forskjellige. Og det viktigste er vel å ha respekt for det!
respekt er for meg noe av det viktigste i livet, respekt og ærligheten ;)

Ha en vakker dag, flotte innlegg du lager ;) Kos deg i et pledd fra Kid du her begynte det netopp regne og ejg som var på tur ut.... Det er en vakker dag uansett!