Koselig om du vil følge meg.

mandag 13. april 2009

Hva vil jeg med en blogg?

Ja si det. En måte å skaffe seg venner, fylle dagene med noe positivt.
Kanskje jeg vil dele ting som skjer i min hverdag med dere , ting til glede og ting til ettertanke. Jeg bor i et boligfelt med endel folk godt opp i årene. Jeg ser mange sliter med ensomhet og mangel på kontakt med andre. Det skal så lite til for å glede dem. En liten hjelp til det de ikke klarer selv, litt tid til å snakke og dette å bry seg litt .Det er så lite som egentlig skal til. Min mormor sa alltid: Det kommer ingen ting i en lukket hånd. Det er for eksmpel utrolig hva et lite smil eller en koselig kommentar til en fremmed kan sette i gang.
Jeg fikk oppleve på nært hold en kjent av meg som virkelig slet nå i påskehelgen.
Barna hennes bor ikke i Bergen, så hun føler seg ganske alene. Jeg har daglig kontakt med henne, men i slike helger vil hun helst bare gjemme seg.
Så kan det hele snu seg til det bedre med en liten middags invitasjon.
Det er nok slik at vi kan ikke hjelpe alle, men hvis alle gjør noe positivt for noen
så vil det hjelpe mye. Også er det så mye kjekkere å gi en få.
Kom visst litt ut av det jeg egentlig skulle skrive, men dette er ting jeg tenker på i det daglige.
Jeg er utrolig heldig som har alle mine rundt meg, Mine sønner som daglig ringer meg eller kommer uventet for å hjelpe med noe data tull som moren ikke forstår.Jeg setter står pris på dem. Dette var noen tanker en kveldstund selv om det ble litt utenom tittelen.
Nå venter sengen
så godnatt til dere alle

1 kommentar:

irina sa...

Så rett Laila-

Fint at det er folk som deg som minner oss på akkurat detda :)

Natta
Klem